Banking, Finance & Insurance
Ciągłe doskonalenie cyfrowej podróży
Masz pytanie?
Chcesz do nas dołączyć?
Branże bankowości, finansów i ubezpieczeń, jako rdzeń globalnych gospodarek, muszą nieustannie dostosowywać się do stale ewoluującego otoczenia, niezależnie od tego, czy chodzi o zmieniające się globalne przepływy kapitału, regulacje dotyczące ryzyka finansowego, pojawienie się czynników zakłócających rynek, czy też transformacyjny wpływ nowych modeli biznesowych i najnowocześniejszych technologii.
O co toczy się gra w branży bankowej?
Oczekuje się, że rosnące stopy procentowe, wysoka inflacja i niepokoje geopolityczne sprawią, że banki, ubezpieczyciele i instytucje finansowe zostaną wystawione na próbę w nadchodzących latach. Technologie finansowe (fintech), ubezpieczeniowe (insurtech), i regulacyjne (regtech) oraz instytucje finansowe udowodniły, że są w stanie skutecznie dostosować się do coraz bardziej konkurencyjnego środowiska.
Siłami napędowymi, które kształtują kolejną falę zmian w branży, są poprawa wiedzy na temat zachowań klientów, optymalizacja czasów i kosztów zapewniania zgodności, pogodzenie rentowności i odporności instytucji bankowej oraz poprawa relacji z klientami i zarządzanie ryzykiem.
ALTEN, kluczowy partner w nawigacji po kompleksowych projektach IT
ALTEN wspiera klientów w poruszaniu się po zawiłych ścieżkach finansowych. Nasza oferta obejmuje optymalizację procesów pod względem kosztów i czasu, Client Experience, bezpieczeństwo IT, rozwiązania BI (Business Intelligence), wdrażenie i utrzymanie rozwiązań chmurowych, zarządzanie i analizę ryzyka.
ALTEN w branży bankowości, finansów i ubezpieczeń
390 k€
obrót w 2022 roku
4 230
konsultantów na całym świecie
23
kraje
Solutions
Nasze flagowe rozwiązania w branży bankowości, finansów i ubezpieczeń:
Optimissa Capital Sales Consulting, Lincoln, Groupe Nexeo, Uniware Global Services
JAKIE trendy rynkowe napędzają rozwój sektora bankowego?
Regulacje bankowe, takie jak Bazylea, MSSF, MIF, FRTB, DSP2, ZAF i inne, ewoluują, aby zapewnić ochronę aktywów klientów i nadzór nad ekosystemem finansowym. Instytucje finansowe muszą dostosować się do zmieniającego się środowiska regulacyjnego i technologicznego.
W erze cyfrowej ryzyko cyberprzestępczości nieustannie wzrasta. Rozporządzenie DORA nakłada obowiązek spełnienia wymagań dotyczących operacyjnej odporności cyfrowej, co jest kluczowe dla przeciwdziałania zagrożeniom informatycznym.
Poza zarządzaniem ryzykiem finansowym i informatycznym, sektor bankowości i analizy finansowej musi stać się przykładem wspierania transformacji ekologicznej. Podmioty w Europie muszą ustandaryzować wszystkie swoje wskaźniki niefinansowe na poziomie spółki poprzez wdrożenie Rozporządzenia CSDR w sprawie usprawnienia rozrachunku papierów wartościowych w Unii Europejskiej, a także na poziomie produktu poprzez ustanowienie etykiet ISR i SFDR.
Wyzwania, którym należy sprostać:
- Sztuczna inteligencja (SI) i uczenie maszynowe (ML) w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy
- Zarządzanie i wdrażanie nadzoru ryzyka informatycznego (DORA)
- Dane i raportowanie dla procesu ESG
Wysokiej jakości usługi bankowości cyfrowej zyskały decydującą przewagę nad konkurencyjnymi rozwiązaniami w branży w postpandemicznej rzeczywistości. Dzięki przyjaznym dla użytkownika platformom, funkcjom zorientowanym na
Wysokiej jakości usługi bankowości cyfrowej zdobyły przewagę konkurencyjną w postpandemicznej rzeczywistości. Przyjazne dla użytkownika platformy, funkcje zorientowane na klienta oraz inteligentne rozwiązania automatyzacji oparte na SI (sztucznej inteligencji) i ML (uczeniu maszynowym) spełniają kluczowe oczekiwania klientów, takie jak szybkość, dostępność, bezpieczeństwo transakcji oraz atrakcyjne systemy nagród.
Choć większość instytucji finansowych skutecznie dostosowała się do tych wymagań, przed branżą nadal stoją istotne wyzwania technologiczne:
- Hiper-personalizacja dzięki danym kontekstowym i predykcyjnej sztucznej inteligencji
- Szansa na wdrożenie wbudowanej bankowości powoli zanika
- „Humanizacja” rozwiązań cyfrowych: chatboty, usługi SI itd.
Nowe technologie, takie jak Big Data, (SI) sztuczna inteligencja i blockchain, oferują bankom ogromne możliwości. Predykcyjne rozwiązania marketingowe zwiększają lojalność klientów, robotyka poprawia wydajność, a blockchain zapewnia bezpieczeństwo transakcji.
Przykładem jest IIN (międzybankowa sieć informacyjna) JP Morgan, z której korzysta już ponad 75 banków, przyspieszając międzynarodowe transakcje finansowe dzięki blockchain.
Wyzwania:
- Zapewnienie odpowiedniej infrastruktury do wdrażania innowacji
- Pomyślna industrializacja POC (Proof of Concept) i innowacji laboratoryjnych
- Długoterminowa współpraca z firmami z branży fintech
WartośĆ dodana oferty ALTEN
obszary specjalizacji ALTEN
- Platformy agregacji kont i aktywów
- Mobilne aplikacje bankowe i narzędzia samoobsługowe
- Zintegrowane rozwiązania płatnicze
- Automatyzacja obsługi zgłoszeń przychodzących (e-mail, telefon, chatbot itp.).
- Platformy danych klientów (marketing, scoring kredytowy itp.)
- Wyszukiwarki produktów finansowych, zautomatyzowana diagnostyka itp.
- Rozwój otwartej bankowości
- Narzędzia do monitorowania transakcji klientów i powiadamiania o profilu ryzyka
- Rozwój narzędzi analizy ryzyka kredytowego
Historie naszych sukcesów
Mobilne i bardzo inteligentne pokolenie „cyfrowych tubylców” przewodzi sektorowi bankowemu we wprowadzaniu gruntownych zmian w relacjach z klientami i powiązanych usługach. ALTEN jest wiodącym partnerem w projektowaniu rozwiązań cyfrowych doświadczeń użytkowników (UX) dla jednego z głównych francuskich banków w zakresie rozwoju nowych innowacyjnych funkcji.
Kryzysy finansowe oraz dotyczące zdrowia publicznego, uwypukliły pewne braki w podejściu do kapitału regulacyjnego opartego na modelach wewnętrznych ocen ryzyka kredytowego (IRB). ALTEN wspiera globalnego lidera bankowości w rozwoju rozwiązań analitycznych IRB wykorzystujących Big Data (na platformie Hadoop), zgodnie z nowymi umowami Bazylea III.
Walka z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu, w połączeniu z presją regulacyjną, zmusza instytucje finansowe do przemyślenia swoich priorytetów. Ich system przeciwdziałania praniu pieniędzy musi być niezwykle skuteczny, aby ograniczyć możliwość oszustwa, ale także uniknąć sankcji ze strony właściwych organów. Jedna z wiodących firm ubezpieczeniowych poprosiła ALTEN o opracowanie modelu analizy ryzyka.
Technologia rewolucjonizuje branżę ubezpieczeniową, a klienci coraz częściej stawiają automatyzację procesów biznesowych i doświadczenia użytkowników w centrum swoich cyfrowych oczekiwań. ALTEN Italy tworzy centrum testowe, aby wspierać projekty cyfrowej transformacji światowego lidera w sektorze ubezpieczeń.
klienci ALTEN GROUP
Bankowość
Grupa BNP Paribas, Banco Sabadell, Grupa Crédit Agricole, Santander, Grupa Société Générale, Grupa BPCE
Finanse
AMF, AXA Investment Managers, Natixis, Crédit Agricole Corporate & Investment Bank, Société Générale Corporate & Institutional Banking
Ubezpieczenia
CNP assurances, Allianz, MAIF, Crédit Agricole Assurances, COVEA, BNP Paribas CARDIF, Groupama