Retail, Services & Media
Cyfrowa transformacja: rewolucja w obsłudze klienta i wydajności operacyjnej
Masz pytanie?
Chcesz do nas dołączyć?
W ciągu ostatnich kilku lat sprzedawcy detaliczni musieli stawić czoła wielu wyzwaniom, w tym zmieniającym się wzorcom zachowań konsumenckich, presji kosztowej i ograniczeniom łańcucha dostaw.
Ostatnie innowacje przyczyniły się do masowego wdrożenia nowych zastosowań, z których konsumenci nie będą chcieli rezygnować: click & collect, płatności zbliżeniowe, ekspresowa dostawa, personal shopper (osobisty stylista) czy sprzedaż społecznościowa (social selling).
Przyspieszenie transformacji cyfrowej
W celu zapewnienia sprawnej, wielokanałowej obsługi klienta, wszystkie marki przyspieszają cyfrową transformację, obejmując nią także procesy wewnętrzne i zapleczowe. Wykorzystanie danych staje się niezbędne do prognozowania popytu klientów, proponowania spersonalizowanych ofert, dokonywania zautomatyzowanego wyboru produktów, usprawniania przepływów logistycznych i optymalizacji cen.
Poruszanie się po zawiłym środowisku: wyzwania i możliwości
Wyzwania są wieloaspektowe i dlatego należy im się uważnie przyjrzeć. Jednym z kluczowych problemów jest bezpieczeństwo danych. W tej branży wykorzystuje się różnorodne platformy dostępu, co czyni ją podatną na potencjalne naruszenia. Co więcej, istnieje również poważne zagrożenie związane z piractwem, stwarzające ryzyko dla własności intelektualnej i źródeł przychodów. Ponadto w związku z koniecznością dostosowania się do nowych platform i sprostania wymogom stale zmieniającego się środowiska cyfrowego, podmioty działające w tej branży muszą radzić sobie z coraz większą ilością danych. Zmierzenie się z tymi wyzwaniami pozwoli sprostać tym zawiłościom i utorować sobie drogę do sukcesu w przyszłości.
ALTEN, kluczowy partner w zakresie zwinnych innowacji
Jako partner największych sieci handlowych, ALTEN zapewnia swoim klientom wsparcie w różnych innowacyjnych projektach. Nasza wiedza funkcjonalna (ścieżka klienta, łańcuch dostaw, UX, performance marketing), biegłość technologiczna (aplikacje, mobilność, chmura, big data, sztuczna inteligencja, wirtualna/rozszerzona rzeczywistość) i zwinność pozwalają nam płynnie realizować kompleksowe projekty powierzone nam przez naszych klientów.
Jakie są trendy rynkowe w handlu detalicznym, usługach i mediach?
Celem jest konsolidacja różnych punktów kontaktu z klientem (e-commerce, sklep) tak, aby zoptymalizować wzajemne relacje i zapewnić sprawny i spójny proces zakupów. Wielokanałowa sprzedaż detaliczna, opierając się na jednej platformie cyfrowej, która centralizuje dane z marketingu, zarządzania logistyką, handlu (internetowego, za pośrednictwem platform mobilnych i stacjonarnego), relacji z klientami i transakcji płatniczych w czasie rzeczywistym, przełamuje „silosowość” firmy.
Wyzwania:
- Przewidywanie potrzeb klienta (na przykład dostępność produktów w sklepie)
- Przyspieszenie wdrożenie strategii „phygital” w sklepach stacjonarnych
- Zarządzanie gwałtownie rosnącą ilością przetwarzanych danych cyfrowych
Marki i dystrybutorzy wykorzystują dane i Internet Rzeczy (IoT), aby odtworzyć bezpośrednią relację z klientem, stając się preferowanym dostawcą usług: asystent głosowy, rekomendacje produktów/ofert, personalizacja produktów.
Wyzwania:
- Obniżenie kosztów i skrócenie czasu wprowadzania spersonalizowanych produktów na rynek
- Identyfikacja potencjalnych klientów zanim wejdą oni w interakcje zakupowe
- Znajomość nawyków i zachowań zakupowych klientów
Nowe wzorce zachowań konsumenckich (na przykład Click & Collect, Endless Aisles, szybsze odnawianie asortymentu) wymagają od dystrybutorów dokonania rewizji procesów organizacyjnych i łańcuchów logistycznych w celu dotrzymania obietnic składanych klientom i pozostania konkurencyjnym.
Wyzwania:
- Śledzenie zamówienia klienta w łańcuchu dostaw w czasie rzeczywistym
- Włączenie dostawców do tego zwinnego podejścia opartego na współpracy
- Wdrożenie analizy predykcyjnej w celu prognozowania zapasów
- Spersonalizowane zarządzanie relacjami z klientami
WartośĆ dodana oferty ALTEN
obszary specjalizacji ALTEN
- Witryny e-commerce B2C i B2B (sprzedaż i wynajem pojazdów, usługi dla władz lokalnych)
- Platformy e-CRM i strategia cyfrowa (zarządzanie klientami, marketing)
- Aplikacje biznesowe (Compliance, CMMS)
- Systemy informacji kadrowych i finansowych
- Automatyzacja przetwarzania przepływów informacji podlegających wymianie (np. dostawcy)
- Systemy zarządzania danymi biznesowymi
- Usługi łączności dla pojazdów (connected services)
- Aplikacje do strumieniowej transmisji wideo B2C
- Systemy płatności (np. systemy płatności)
Historie naszych sukcesów
Kierowcy coraz częściej decydują się na zakup pojazdu przez Internet. Chcąc dołączyć do tej rewolucji, europejski producent samochodów poprosił ALTEN o opracowanie platformy e-commerce do sprzedaży pojazdów i usług łączności dla pojazdów.
LINCOLN (wyspecjalizowana spółka Grupy ALTEN) stworzył centrum Big Data dla jednej z największych grup komunikacyjnych na świecie. Mierzy ono i prognozuje wpływ poszczególnych kampanii reklamowych na sprzedaż dystrybutora od poziomu działu do poziomu produktu.
Analiza ścieżek użytkowników ponad 230 000 biur podróży korzystających z ich narzędzia sprzedażowego (platforma Front Office dostępna za pośrednictwem chmury) pozwoliła ALTEN wdrożyć rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji w celu poprawy wydajności biznesowej i doświadczenia użytkownika.
Głośniki podłączone do sieci i inteligentni asystenci głosowi stali się niezbędnym interfejsem dla urządzeń IoT w domu, otwierając nowe perspektywy w branży technologii głosowych. ALTEN pomaga w rozwoju wirtualnego asystenta głosowego, który jest podstawą innowacyjnego projektu realizowanego wspólnie przez dwóch europejskich operatorów telekomunikacyjnych.
Jeden z największych producentów sprzętu sportowego na świecie, produkujący ponad 900 milionów sztuk produktów rocznie, zlecił firmie ALTEN opracowanie struktury automatyzacji testów dla swoich aplikacji marketingowych: Zarządzanie zasobami cyfrowymi, projektowanie produktów i planowanie produkcji B2C oraz zarządzanie relacjami z klientami B2B.
KLIENCI ALTEN GROUP
Handel detaliczny
Lowe’s Companies, Grupa ADEO, Decathlon SA, Kohls, eBay, Grupa Sisal
Podróże i restauracje
McDonald’s, Grupa Air France, Grupa AccorHotels, Grupa Amadeus
Media
Grupa Canal +