Retail, Services & Media

Cyfrowa transformacja: rewolucja w obsłudze klienta i wydajności operacyjnej

Masz pytanie?

Chcesz do nas dołączyć?

Grafika symbolizująca transformację cyfrową w branży handlu detalicznego, usług i sprzedaży.

W ciągu ostatnich kilku lat sprzedawcy detaliczni musieli stawić czoła wielu wyzwaniom, w tym zmieniającym się wzorcom zachowań konsumenckich, presji kosztowej i ograniczeniom łańcucha dostaw.

Ostatnie innowacje przyczyniły się do masowego wdrożenia nowych zastosowań, z których konsumenci nie będą chcieli rezygnować: click & collect, płatności zbliżeniowe, ekspresowa dostawa, personal shopper (osobisty stylista) czy sprzedaż społecznościowa (social selling).

Przyspieszenie transformacji cyfrowej

W celu zapewnienia sprawnej, wielokanałowej obsługi klienta, wszystkie marki przyspieszają cyfrową transformację, obejmując nią także procesy wewnętrzne i zapleczowe. Wykorzystanie danych staje się niezbędne do prognozowania popytu klientów, proponowania spersonalizowanych ofert, dokonywania zautomatyzowanego wyboru produktów, usprawniania przepływów logistycznych i optymalizacji cen.

Grafika ilustrująca wyzwania, jakie stawia przed handlem transformacja cyfrowa.
Grafika ilustrująca wyzwania związane z bezpieczeństwem w ramach transformacji cyfrowej,

Poruszanie się po zawiłym środowisku: wyzwania i możliwości

Wyzwania są wieloaspektowe i dlatego należy im się uważnie przyjrzeć. Jednym z kluczowych problemów jest bezpieczeństwo danych. W tej branży wykorzystuje się różnorodne platformy dostępu, co czyni ją podatną na potencjalne naruszenia. Co więcej, istnieje również poważne zagrożenie związane z piractwem, stwarzające ryzyko dla własności intelektualnej i źródeł przychodów. Ponadto w związku z koniecznością dostosowania się do nowych platform i sprostania wymogom stale zmieniającego się środowiska cyfrowego, podmioty działające w tej branży muszą radzić sobie z coraz większą ilością danych. Zmierzenie się z tymi wyzwaniami pozwoli sprostać tym zawiłościom i utorować sobie drogę do sukcesu w przyszłości.

ALTEN, kluczowy partner w zakresie zwinnych innowacji

Jako partner największych sieci handlowych, ALTEN zapewnia swoim klientom wsparcie w różnych innowacyjnych projektach. Nasza wiedza funkcjonalna (ścieżka klienta, łańcuch dostaw, UX, performance marketing), biegłość technologiczna (aplikacje, mobilność, chmura, big data, sztuczna inteligencja, wirtualna/rozszerzona rzeczywistość) i zwinność pozwalają nam płynnie realizować kompleksowe projekty powierzone nam przez naszych klientów.

Grafika symbolizująca trendy rynkowe w sektorze handlu detalicznego i usług.

obszary specjalizacji ALTEN

Cyfrowe doświadczenie klienta
  • Witryny e-commerce B2C i B2B (sprzedaż i wynajem pojazdów, usługi dla władz lokalnych)
  • Platformy e-CRM i strategia cyfrowa (zarządzanie klientami, marketing)
Cyfrowe środowisko pracy
  • Aplikacje biznesowe (Compliance, CMMS)
  • Systemy informacji kadrowych i finansowych
  • Automatyzacja przetwarzania przepływów informacji podlegających wymianie (np. dostawcy)
  • Systemy zarządzania danymi biznesowymi
Inteligentne usługi
  • Usługi łączności dla pojazdów (connected services)
  • Aplikacje do strumieniowej transmisji wideo B2C
  • Systemy płatności (np. systemy płatności)

Historie naszych sukcesów

Kierowcy coraz częściej decydują się na zakup pojazdu przez Internet. Chcąc dołączyć do tej rewolucji, europejski producent samochodów poprosił ALTEN o opracowanie platformy e-commerce do sprzedaży pojazdów i usług łączności dla pojazdów.

LINCOLN (wyspecjalizowana spółka Grupy ALTEN) stworzył centrum Big Data dla jednej z największych grup komunikacyjnych na świecie. Mierzy ono i prognozuje wpływ poszczególnych kampanii reklamowych na sprzedaż dystrybutora od poziomu działu do poziomu produktu.

Analiza ścieżek użytkowników ponad 230 000 biur podróży korzystających z ich narzędzia sprzedażowego (platforma Front Office dostępna za pośrednictwem chmury) pozwoliła ALTEN wdrożyć rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji w celu poprawy wydajności biznesowej i doświadczenia użytkownika.

Głośniki podłączone do sieci i inteligentni asystenci głosowi stali się niezbędnym interfejsem dla urządzeń IoT w domu, otwierając nowe perspektywy w branży technologii głosowych. ALTEN pomaga w rozwoju wirtualnego asystenta głosowego, który jest podstawą innowacyjnego projektu realizowanego wspólnie przez dwóch europejskich operatorów telekomunikacyjnych.

Jeden z największych producentów sprzętu sportowego na świecie, produkujący ponad 900 milionów sztuk produktów rocznie, zlecił firmie ALTEN opracowanie struktury automatyzacji testów dla swoich aplikacji marketingowych: Zarządzanie zasobami cyfrowymi, projektowanie produktów i planowanie produkcji B2C oraz zarządzanie relacjami z klientami B2B.

KLIENCI ALTEN GROUP

Handel detaliczny

Lowe’s Companies, Grupa ADEO, Decathlon SA, Kohls, eBay, Grupa Sisal

Podróże i restauracje

McDonald’s, Grupa Air France, Grupa AccorHotels, Grupa Amadeus

Media

Grupa Canal +