Public Services & Government
Przekształcanie działań publicznych za pomocą technologii cyfrowej
Masz pytanie?
Chcesz do nas dołączyć?
W dobie szybkiego rozwoju cyfrowego technologia zmienia sposób, w jaki rządy wchodzą w interakcje z obywatelami, świadczą usługi i angażują społeczeństwo w procesy demokratyczne. Ta cyfrowa rewolucja nie tylko zmienia sposób, w jaki obywatele uzyskują dostęp do usług publicznych, zmienia również samą strukturę administracji publicznej i zarządzania. Od inicjatyw e-administracji po projekty otwartych danych i rozwój inteligentnych miast, wpływ technologii cyfrowej na działania publiczne jest ogromny.
ALTEN, ekspert w dziedzinie technologii cyfrowych generujący wpływ w sektorze publicznym i rządowym
Jako ekspert w dziedzinie technologii cyfrowych, ALTEN zapewnia usługi o wysokiej wartości, zarówno pod względem szkoleń technologicznych, jak i doskonałości usług. Od ponad 30 lat jesteśmy aktywnym liderem w sektorze administracji publicznej.
ALTEN jest partnerem rządów i służb publicznych na całym świecie i zapewnia swoje doświadczenie w opracowywaniu dużych projektów systemów informatycznych obejmujących różne środowiska technologiczne. Co więcej, ALTEN utrzymuje stabilną strategię partnerstwa technologicznego z podmiotami takimi jak Oracle i Microsoft, które pomagają nam wspierać wszystkie etapy cyklu życia systemu. Takie partnerstwa mają na celu rozwój i utrzymanie lub koncentrują się na wspieraniu niezbędnej infrastruktury.
ALTEN współpracuje z ponad setką organizacji, zarówno w administracji państwowej, jak i regionalnej i lokalnej, zatrudniając ponad 400 specjalistów aktywnie zaangażowanych w ich codzienną działalność.
ALTEN w branży usług publicznych i administracji rządowej:
9 000
konsultantów cyfrowych
20+
krajów
Jakie są trendy rynkowe w branży usług publicznych i administracji rządowej?
Rządy w dużym stopniu polegają na technologiach cyfrowych w celu przekształcenia swoich usług, zapewnienia zmodernizowanego środowiska pracy dla przedstawicieli, umocnienia współpracy między organami administracji publicznej i optymalizacji wydatków publicznych.
W 75% administracji publicznych na świecie transformacja cyfrowa jest motywowana głównie presją budżetową i życzeniami obywateli, podczas gdy 69% z nich uważa, że usługi publiczne pozostają w tyle za sektorem prywatnym pod względem możliwości cyfrowych. (Badanie Deloitte)
Wyzwania:
- Definiowanie długoterminowej globalnej strategii cyfrowej;
- Finalizacja transformacji cyfrowej poprzez optymalizację wyników budżetowych;
- Zapewnienie obywatelom usług wyższej jakości
Władze rządowe i lokalne coraz częściej digitalizują procedury administracyjne (tj. formularze online, transakcje cyfrowe itp.), aby ułatwić wymianę między użytkownikami a administracją publiczną oraz zoptymalizować zarządzanie wszystkimi procedurami.
Wyzwania:
- Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych
- Umożliwienie użytkownikom korzystania z jednego sposobu identyfikacji
- Wzmocnienie interoperacyjności systemów informatycznych między organami administracji
Wymiana danych między administracjami w oparciu o otwarte i bezpieczne interfejsy API umożliwi rozwój nowych usług i aplikacji współdzielonych przez zróżnicowany ekosystem: administrację, sektor stowarzyszeniowy, sektor prywatny itp.
W 2018 r. brytyjska administracja podatkowa Jej Królewskiej Mości otworzyła sześć interfejsów API, które umożliwiają zewnętrznym programistom dostęp do danych, takich jak indywidualne dochody. Nowe aplikacje innych firm korzystające z tych interfejsów API zmniejszyły potrzebę interakcji użytkownika z urzędnikiem o 16%.
Wyzwania:
- Przyjęcie podejścia skoncentrowanego na roli obywatela w ekosystemie
- Budowanie zaufania dzięki przejrzystości wykorzystania danych
- Zachęcanie do korzystania z nowych narzędzi, takich jak analiza predykcyjna
Wartość dodana oferty ALTEN
obszary sepcjalizacji ALTEN
Historie naszych sukcesów
Podejście AGILE przynosi wiele korzyści, w tym wyższą jakość, większą przejrzystość, ograniczenie ryzyka i możliwość korygowania kursu, aby dotrzymać terminów i budżetu. ALTEN wprowadził tę metodologię w rozwoju aplikacji dla e-administracji dla ministerstwa finansów jednego z krajów europejskich.
Obecnie sektor publiczny stoi przed poważnym wyzwaniem związanym z projektami inwestycyjnymi: w jaki sposób może skutecznie reagować na potrzeby użytkowników w kontekście malejących środków budżetowych? ALTEN wykorzystuje swoje umiejętności techniczne i organizacyjne oraz wiedzę funkcjonalną, aby wspierać Ministerstwa Obrony krajów europejskich w modernizacji całego sprzętu radiowego.
Władze lokalne wykorzystują nowe zastosowania cyfrowe do łączenia infrastruktury i urzędników w celu poprawy świadczenia usług i atrakcyjności regionów. ALTEN wspiera twórców rozwiązań dla połączonych miast i władz lokalnych, których celem jest umieszczenie uczestnictwa obywateli w centrum koncepcji inteligentnych miast.
Zarządzanie rozwiązaniami informatycznymi w złożonym i stale zmieniającym się środowisku organizacyjnym nigdy nie jest łatwe. ALTEN jest odpowiedzialny za zarządzanie wszystkimi systemami informatycznymi, infrastrukturą i systemami komunikacyjnymi dla Ministerstw Przemysłu krajów europejskich i wdrożył metodę Kanban w celu obniżenia kosztów operacyjnych.
KLIENCI ALTEN GROUP
Rządy
Australii, Szwajcarii
Ministerstwa
Ministerstwo Obrony (Wielka Brytania), Ministerio de Defensa (Hiszpania), Ministerio de Industria, Turismo y Comercio (Hiszpania), Ministerio de Hacienda y Administraciones Publicas (Hiszpania)
Operator usług
Groupe La Poste, Gruppo Poste Italiane, Fondo de Garantia Salarial, Registradores de España