Telecoms
W sercu ultra-połączonego świata
Masz pytanie?
Chcesz do nas dołączyć?
Pojawienie się technologii 5G rozpoczęło nową erę łączności i konsumpcji treści w stale zmieniającym się sektorze sieci telekomunikacyjnych i mediów. To dynamiczne przenikanie się telekomunikacji i mediów stworzyło bezprecedensowe możliwości i wyzwania dla firm. Począwszy od dostarczania usług o wysokiej prędkości i niskim opóźnieniu po spełnianie wymagań coraz bardziej głodnego danych świata, firmy zmuszone są radzić sobie w złożonym otoczeniu, aby zachować konkurencyjność i pozycję w tej dynamicznie rozwijającej się branży.
Strategie operatorów w zakresie inwestycji światłowodowych i 5G
W celu zrealizowania istotnych celów inwestycyjnych w infrastrukturę światłowodową i 5G, operatorzy usprawniają swoje modele biznesowe, kładąc główny nacisk na przydział widma i ofertę usług. Stosują strategie takie jak outsourcing infrastruktury, co sprzyja rozwojowi liderów branży TowerCo, a także wzmacnia ich politykę nearshore-offshore.
Rozwój sieci telekomunikacyjnych dzięki wiedzy ALTEN
ALTEN zajmuje znaczącą pozycję w sektorze telekomunikacyjnym jako dostawca usług inżynieryjnych i konsultingowych. Staliśmy się kluczowym graczem w tej dziedzinie, oferując szeroki zakres usług, zaawansowaną wiedzę techniczną i globalną obecność. Nasi inżynierowie realizują złożone i wysoce techniczne projekty w całym łańcuchu wartości najbardziej prestiżowych firm.
ALTEN w przemyśle telekomunikacyjnym
219 m€
obrót w 2023 roku
4,200
inżynierów
23
krajów
2
obszary specjalizacji w branży telekomunikacyjnej: sieci i usługi
Jakie są trendy rynkowe w branży telekomunikacyjnej?
Rosnąca liczba urządzeń podłączonych do sieci, upowszechnienie telewizji 4K, gwałtowny wzrost popularności transmisji wideo na urządzeniach mobilnych i trwająca transformacja cyfrowa we wszystkich branżach, włączając w to przetwarzanie w chmurze i aplikacje z zakresu e-zdrowia, wymagają wdrożenia ultraszybkiej infrastruktury (FTTH, 5G) w celu wspierania rozwoju gospodarki cyfrowej.
Ruch w sieci mobilnej wzrósł niemal dwukrotnie w ciągu zaledwie 2 lat, z 66 EB miesięcznie w 1. kwartale 2021 r. do 126 EB w 1. kwartale 2023 r. Wzrost ruchu jest napędzany zarówno przez rosnącą liczbę smartfonów, jak i rosnącą średnią ilość danych przypadających na abonenta, co wynika przede wszystkim ze wzrostu popularności treści wideo.
Wyzwania:
- Spełnianie wymogów terminowych określonych przez władze oraz wspólne dokonywanie inwestycji w sieci
- Poprawa jakości usług
- Przygotowanie nowych modeli ekonomicznych
Operatorzy chcą przejąć część wartości treści i usług dostarczanych w ich sieciach. Ta strategiczna dywersyfikacja ma na celu generowanie nowych przychodów i poprawę jakości obsługi klienta.
W ciągu 6 lat ponad 5 milionów gospodarstw domowych zasubskrybowało kanał BT Sport operatora British Telecom. Z kolei Orange Money, czyli usługa przelewów pieniężnych, obsługuje już ponad 80 milionów klientów.
Wyzwania:
- Poprawa infrastruktury
- Zmiana pozycji w łańcuchu wartości w stosunku do gigantów GAFA
- Dywersyfikacja linii biznesowych (np. produkcja treści, bankowość itp.)
Dzięki urządzeniom podłączonym do sieci (IoT – Internet of Things) branża telekomunikacyjna ma możliwość wdrażania usług i aplikacji w nowych sektorach (transport, energia, produkcja itp.): monetyzacja danych, przemysł 4.0, pojazdy podłączone do sieci i autonomiczna jazda.
Wyzwania:
- Opracowywanie nowych zastosowań IoT
- Wycena gromadzonych danych
- Gwarancja ochrony danych z IoT
Wartość dodana oferty ALTEN
obszary specjalizacji ALTEN
Historie naszych sukcesów
Na cele wsparcia działań badawczo-rozwojowe międzynarodowej grupy telekomunikacyjnej, ALTEN utworzył centrum usług inżynieryjnych na potrzeby integracji nowego sprzętu z istniejącą siecią oraz badań mikrofalowych w zakresie fal milimetrowych służących wdrożeniu przyszłej sieci 5G.
W związku z rosnącą liczbą różnych platform telewizyjnych (urządzenia typu connected TV, konsole do gier wideo), francuski operator telekomunikacyjny chce zastąpić tradycyjny dekoder telewizyjny, który jest kosztowny w rozwoju i utrzymaniu, unikalną aplikacją do nadawania ponad 70 kanałów telewizyjnych dla swoich abonentów.
W kontekście hiperkonkurencji na rynku telekomunikacyjnym, utrzymanie abonentów staje się kluczową kwestią dla operatorów. W tym kontekście LINCOLN (specjalistyczna spółka zależna grupy ALTEN) uruchomiła we współpracy z operatorem telekomunikacyjnym centrum usług Data Science w celu opracowania narzędzia „Client Scoring” wykorzystywanego do przewidywania ryzyka rezygnacji i wdrażania spersonalizowanych działań marketingowych.
Europejski operator telekomunikacyjny z ponad 3 milionami gospodarstw domowych korzystających z oferty stacjonarnego Internetu, powierzył firmie ALTEN obsługę techniczną klientów na poziomie 2 i 3 (dostęp do sieci i usług) w ramach kompleksowego procesu obsługi zgłoszeń incydentów.
KLIENCI ALTEN GROUP
Operatorzy sieci
Telefónica, Grupa Vodafone, Grupa Orange, Grupa Bouygues, Grupa Altice (SFR)
Dostawcy sprzętu sieciowego
Grupa Ericsson, Qualcomm, Nokia Corporation, Huawei, CISCO, Radware
Media
Grupa Canal+, Québecor