Quality

Poprawa wydajności w podejściu do jakości

Masz pytanie?

Chcesz do nas dołączyć?

Podejście skoncentrowane na jakości wspiera wiele działów przedsiębiorstwa i jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji. W dobie rosnącej świadomości kosztów niespełniania standardów jakości, zarówno pod względem konsekwencji finansowych, jak i negatywnego wpływu na wizerunek firmy, głównym wyzwaniem jest zwiększenie wydajności w podejściu do optymalizacji kosztów i zmniejszenia ryzyka niezgodności z wymogami. Stawiając czoła tym wyzwaniom, firma ALTEN wspiera swoich klientów w podnoszeniu jakości projektów, produktów i programów.

Bądź na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami w sektorze zapewniania jakości

Dzięki piętnastoletniemu doświadczeniu w zakresie zapewniania jakości, zespoły Grupy ALTEN współpracują z głównymi graczami w różnych sektorach, takich jak lotnictwo, kosmonautyka, transport naziemny, energetyka czy Life Science. Dzięki obecności w 30 krajach i zróżnicowanej działalności, wsparcie klientów oparte na jakości, stanowi około 10% obrotów ALTEN.

Korygowanie — Monitorowanie — Prognozowanie — Przekształcanie

Nasza ekspertyza 

System zarządzania jakością (QMS)

Cel: zaplanowanie i sformalizowanie wydajnego systemu

Celem systemu zarządzania jakością jest opisanie wszystkich działań przedsiębiorstwa w celu ich zdefiniowania i standaryzacji oraz optymalizacji metod operacyjnych. Jego głównym celem jest przewidywanie potencjalnych incydentów i minimalizowanie ich wpływu na sprawne funkcjonowanie organizacji. Jest on powiązany z kontrolą jakości i musi dokładnie odzwierciedlać działania prowadzone przez całe przedsiębiorstwo. ALTEN wykorzystuje swoją specjalistyczną wiedzę, dostosowując się do potrzeb różnych sektorów.

Opis projektu:

Analiza procesów

Firma ALTEN pomaga jednemu ze swoich klientów w porównywaniu procesów zapisanych w systemie zarządzania jakością ze stanem faktycznym. Po fazie analizy i identyfikowania dobrych praktyk w tej dziedzinie, ALTEN ustanowił system monitorowania procesów, aby zapewnić, że system zarządzania jakością jest stale aktualny, spójny i zawsze był zgodny ze standardami.

Kontrola jakości

Cel: zapewnienie, że procesy są prawidłowo stosowane, mierzenie wydajności i sugerowanie ulepszeń

Kontrola jakości oraz monitoring procesów miał za zadanie zdefiniowanie metod i wskaźników wydajności systemu produkcyjnego. Cel był dwojaki: sprawdzenie, czy metody i procesy są właściwie wdrożone oraz kontrola wydajności systemu.

Opis projektu:

Sprawdzanie procesu i optymalizacja kontroli jakości

Projekt obejmuje wsparcie dla międzynarodowego producenta samochodów, w jego zakładzie produkcyjnym zlokalizowanym w Polsce. Zespół składa się z inżynierów jakości z różnych dziedzin i analityków, którzy wspólnie pracują nad projektem związanym z samochodem elektrycznym. Produkcja pojazdu odbywa się w Polsce. Zespół ALTEN wspiera swojego Klienta w osiąganiu celów produkcyjnych przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego standardu jakości w całym procesie produkcyjnym.

Zadaniem zespołu ALTEN jest analiza i ocena elementów zaangażowanych w proces produkcji pojazdów elektrycznych, począwszy od fazy prototypu, aż po masową produkcję. Zespół ALTEN ściśle współpracuje z Klientem, zapewniając skuteczną komunikację i odpowiadając na wszelkie wątpliwości lub wymagania. Ponadto zajmuje się dokumentacją związaną z projektem, zarządza dostępnością części i poziomami zapasów, przeprowadza drobne modyfikacje i przeprowadza analizy w celu zapewnienia właściwego dopasowania części.

Zarządzanie niezgodnością z wymogami

Cel: poprawianie błędów i znajdowanie trwałych rozwiązań problemów

Niezależnie od rodzaju produkcji, konieczne jest unikanie niezgodności i zapewnienie wprowadzania ulepszeń. W tym celu zarządzanie niezgodnościami ALTEN integruje elementy zautomatyzowanej wymiany doświadczeń i oceny procesu zarządzania niezgodnościami w czasie rzeczywistym. Elementy te pomagają naszym konsultantom i klientom jak najlepiej wykorzystać różne podejścia do analizy przyczynowej i planu działania.

Opis projektu:

Systemy produkcyjne

Firma ALTEN jest zaangażowana w postępowanie niezgodności z wymogami, analizę przyczyn źródłowych i ogólną redukcję wskaźników niezgodności z wymogami w przemysłowych systemach produkcyjnych. W szczególności współpracujemy z wiodącymi graczami w sektorach lotniczym, kolejowym i obronnym.

Transformacja zarządzania jakością

Cel: przekształcenie praktyk w celu ponownego skoncentrowania jakości na wartości dodanej

W przedsiębiorstwach jakość jest czasami wprowadzana w celu zrekompensowania niedociągnięć innych podmiotów. Dzięki naszemu doświadczeniu możemy przekształcić praktyki reaktywne w proaktywne, co skutkuje lepszą ogólną wydajnością. Strategicznym celem transformacji, którą obserwujemy u naszych klientów, jest dostosowanie, cyfryzacja i automatyzacja działań o niskiej wartości dodanej w jak największym stopniu. Nasza wiedza specjalistyczna obejmuje wszystkie istniejące standardy jakości, a także metody zarządzania LEAN.

Opis projektu:

Cyfryzacja zarządzania jakością

Od ponad 5 lat rozwijamy solidną wiedzę specjalistyczną w zakresie cyfryzacji procesów zarządzania jakością w skali globalnej. Jest to działalność generująca dużą ilość danych i informacji, trudnych dla przedsiębiorstw do szybkiego zestawienia. Naszą misją jest łączenie i analizowanie wszystkich tych danych, aby osoby podejmujące decyzje w przedsiębiorstwie miały jasną wizję. W tym celu wykorzystujemy metodologie wywodzące się z nauki o danych i big data, w połączeniu z wizją biznesową, aby generować propozycje optymalizacji i przewidywania dla sektora jakości.